Thursday 7 November 2013

TEKAD





Alhamdulillah bila masih diberi kenikmatan dalam bersahabat. Ketika diri dilanda kekecewaan, sahabat ini tak pernah gagal menghulurkan tangannya.

Sahabat ini tak pernah menghampakan.

Sahabat ini tak kan pernah sanggup melihat temannya terduduk lemah.

“Nak tanya, frust ke berita pasal si dia tu? Maaf soalan sensitif.” Nada memujuk.

“Ada lah juga rasa rasa centu. Macam kebetulan, lepas akak tagged doa jodoh tu, terus dapat tahu berita ni. HAHAHAHA.” Gelak palsu. Obvious gila.

“Takpelah. Ada yang terbaik untuk tra. Sokay. Buat masa ni fikir canne nak baiki diri dulu, cinta pada Allah, Rasulullah. Canne nak bantu Islam. Fikir  cara dakwah and tarbiyah. Selebihnya biar Allah yang uruskan. Jangan lupa surah Muhammad ayat 7.” Senyum sambil membawa aku ke pelukannya.
  
Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (ugama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu.

“Thank you.” Hanya itu yang terluah.

“Wo men tai. Kuat tau.” Buat gaya orang tunjuk muscle.

Cis. Aku tergelak. "Lawak lah akak ni."

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Sesibuk sahabat ni pun masih ada masa untuk temannya. Masih share apa-apa ilmu, kata-kata semangat. Alhamdulillah ~

*****

“Nak pulih hati daripada kekecewaan bukan semudah lidah menyuruh.” Update moments.

17:40 , 7 Nov
                InsyaAllah mudah jika tiada yang lain di dalam hati selain Allah. Hati berbolak-balik, banyakkan istighfar. Mohon Dia kuatkan hati.

Sahabat ni kelas nya sampai malam. Tapi tak pernah terlepas mengikuti apa-apa status temannya. Pasti ditinggalkan kata-kata semangat. Ya Allah, jagakan sahabat ini untuk aku. Permudahkan urusannya kerana dia sedang membantu Islam. Sayang dia keranaMu, Rabb.

Tekad.

Tak mahu mengintai kenangan lama. Hidup kena teruskan. Doakan yang terbaik sahaja untuk si dia. Semoga diberi keredhaanNya dalam setiap pekerjaan yang dibuat. Bi idznillah.

No comments:

Post a Comment